Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جاهای تفریحی اصفهان با آدرس | اصفهان نصف جهان

از اصفهان چه می دانید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد مقصد اصفهان بدانید را ارائه می دهیم. به طور خلاصه، اصفهان مقصدی است که باید در ایران از آن دیدن کرد، جایی که می‌توانید تمام جنبه‌های یک شهر باستانی در جهان اسلام را در کنار مدرنیته یک کلان شهر ببینید. پس اگر مشتاق سفر به شهر گنبدهای فیروزه‌ای هستید، با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات ضروری در مورد مقصد اصفهان را به دست آورید. در ادامه می توانید اطلاعات مفیدی در مورد سفر به اصفهان از جمله جاذبه‌های اصفهان، اقامتگاه‌ها، غذاهای سنتی و بهترین زمان برای بازدید پیدا کنید. در ضمن می توانید اطلاعات مربوط به حمل و نقل، موقعیت مکانی و ... اصفهان را در صفحه راهنمای تور اصفهان بیابید. در ادامه جاهای تفریحی اصفهان با آدرس برای شما شرح داده شده است.

درباره اصفهان

اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران با تمام جنبه‌های کلان شهر و معماری سنتی ایرانی، شاهکار ایران است. گنبدهای مساجد فیروزه‌ای تزئین‌شده، کاخ‌های عربی، میدان‌ها و باغ‌های ایرانی، و بازارهای عتیقه پر جنب و جوش، همه جنبه‌های یک شهر در جهان اسلام و مقصدی هستند که باید ایران را ببینید. در این شهر شگفت‌انگیز، می‌توانید اسرار پنهانی را در پشت نمای بناهای تاریخی با طراحی هنرمندانه کشف کنید. علاوه بر این، این شهر در 340 کیلومتری جنوب تهران، ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیته را ارائه می‌دهد.خوشبختانه می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی منعکس‌کننده شکوه دوران صفویه در قالب یک تور اصفهانگردی دیدن کنید. جالب است بدانید که بیشتر این بناها جزو میراث جهانی یونسکو ایران هستند. با قدم زدن در خیابان های باشکوه چهارباغ دوره صفوی، لذتی وصف ناپذیر را تجربه خواهید کرد.

زیبایی شهر در شاهکارهای معماری اسلامی دوره صفوی خلاصه نمی‌شود. همچنین رودخانه فصلی زاینده رود با پل های تاریخی مانند سیو سه پل و خواجو منظره ای زیبا به شهر می‌بخشد.

جاذبه‌های اصفهان

جاذبه‌های اصلی اصفهان شامل میدان نقش جهان (مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو و بازار قیصریه) و کاخ چهل ستون که همگی جزو میراث جهانی یونسکو هستند، مسجد جامع و باغ هشت بهشت است. همچنین کلیسای جامع وانک، محله ارامنه جلفا، پل سیو سه پل، پل خواجو و موزه موسیقی از دیگر جاذبه های گردشگری هستند. بیشتر این جاذبه‌ها را می‌توانید در محله قدیمی در قالب یک تور پیاده روی اصفهان بازدید کنید.همچنین کویر نزدیک اصفهان، کویر ورزنه (کویر خارا) مکانی عالی برای کمپینگ، طبیعت گردی و تماشای ستارگان است. علاوه بر این، می‌توانید از مناظر تپه های عظیم طلایی، دریاچه نمک زیبا و اهرام شنی لذت ببرید.

اقامت در اصفهان

علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌ها، می‌توانید اقامتی خوش را در شهر نصف جهان  تجربه کنید. بر این اساس، خانه‌های تاریخی متعددی در اصفهان وجود دارد که بازسازی و به اقامتگاه‌های سنتی دوست‌داشتنی تبدیل شده‌اند. همچنین می‌توانید از اقامتی مجلل در برترین هتل های 5 ستاره مانند هتل عباسی لذت ببرید. با این حال، شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه خود در یک اقامتگاه دنج و مقرون به صرفه بمانید.

غذاهای سنتی اصفهان

این منطقه نیز مانند سایر شهرهای ایران، غذاهای محلی خود را دارد و رستوران های متعددی در آن وجود دارد که این غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کنند. همچنین محبوب ترین شیرینی اصفهانی گز است که بهترین برند آن کرمانی و بلداجی است.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

این روزها که ایران به عنوان یک مقصد فوق العاده محبوب شده است، تورهای شهری اصفهان نیز بسیار محبوب شده‌اند. از این نظر بهترین زمان سفر به اصفهان از اواسط فوریه تا اواسط اردیبهشت و از شهریور تا آبان است. از سوی دیگر، پیست اسکی چلگرد، مقصدی بکر برای دوستداران اسکی با تجهیزات به روز، در فاصله 3 ساعته با ماشین از این شهر بزرگ واقع شده است. بنابراین این منطقه می تواند مقصدی مطلوب برای تعطیلات زمستانی نیز باشد.

 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.